글/음악과 시

Soldier Of Fortune ...

yoonwoonam 2015. 1. 9. 08:33

 

 
Soldier of fortune

                                       deep purple



I have often told you stories About the way
I lived the life of a drifter Waiting for the day
When I'd take your hand And sing you songs
maybe you would say
Come lay with me love me
And I would surely stay

나는 당신에게 종종 일을 기다리며 방랑자로 살아온
내 삶에 대해 이야기를 했었소.
때가 되면 당신 손을 잡고 노래하고 싶다오.
그러면 당신은 이렇게 이야기할거요.
여기와서 내 곁에 누워 나와 사랑을 나눠요
나는 언제나 당신 곁에 있을 거에요

But I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill goin round
I guess I'll always be
A soldier of fortune

그러나 나도 내가 늙는다는 걸 느낀다오.
내가 부른 노래도 메아리처럼
풍차 도는 소리처럼 아련하고
나는 항상 운 좋은 군인(사람)이라 생각했다오.

Many times I've been a traveller
I looked for something new
In days of old
When nights were cold
I wandered without you
But those days I thougt my eyes
Had seen you standing near
Though blindness is confusing
It shows that you're not here

여기저기 나는 많은 곳을 가봤소.  
오랫동안 뭔지 모를 새로운 걸 찾았다오.  
추운 밤에 당신없이 혼자 떠돌았소.
그럴 때 나는 당신이 근처에 서 있는 걸 보았소.
실제로는 당신이 없다는 것을 알게 되지만 말이오.

Now I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill goin round
I guess I'll always be
A soldier of fortune
Yes, I can hear the sound
Of a windmill goin round
I guess I'll always be
A soldier of fortune

이제 내가 늙는다는 걸 느낀다오.
내가 부른 노래도 메아리처럼
풍차 도는 소리처럼 아득하고
나는 항상 운 좋은 군인(사람)이라 생각했다오.
그렇소. 나는 풍차 도는 소리를 들을 수 있소.
나는 항상 운 좋은 군인(사람)이라 생각했소.